Pages

Friday, January 7, 2011

kenapa & kenapa?? nguuuu

Hai semua=) 
Mari sama2 mghadiahkn senyuman kpd 1 sama lain..
Kn senyum 2 sedekah. Begitu lah gamaknya-
So, entry hri ni, aku nk share sdikit problema aku yg org lain pn alami & harungi jgak.
Wah, sungguh serius nadanya ye. Hmm!
Meh start dgn perkataan PELUPA. oOH no=(

Aku rasa la, penyakit pelupa aku ni dah parah LA.
Mula2 aku letak bnda yg aku pegang kat 1 tmpat, pastu dah lm2 sket, aku lupa plak ltak kat mn.
Cth nya, ms dkat rumah TERCHENTA. Letak fon atas katil, pastu lupa plak ltak kat mn.
Pastu mula la mmbebel sorg diri mengenangkn henpon yg hilang di mata, tp dkat di hati. Waah!
Last2 skali, bila aku membebel di depan mak mengenai hnpon yg hilang 2, jmpa plak la hnpon tuh.
Anda tahu di mn? Ia menyorok di dlm selimut. Ish, rupa2nya mslh tknikal lar. X hilang pon.
Pastu mak gelak, dan aku pn terasa gila sbb membebel sorg2 mcm langsuir kehilangan tmpat bergayut.

Kejadian seterusnya ye. 
Tertinggal beg laptop di koperasi, juga disebut2 sbgai KO-OP. 
Bukan beg je tertinggal, tp laptop pn ada skali. Klau beg 2 yg trtinggal, x seriau sgt.
Sbb beg free kn. Laptop berbayor. Hbis elaun aku bli latop. Tp x bnyk sgt la sbb akk bg pnjam duit.
Alhamdulillah, akk kata x yah byr blik. Yippie~
Berbalik kpd cite ye. Haa, tertinggal laptop. 
Al maklum la, dah nm pn wanita yg fokus kan. Jadi, beli punya beli. 
Dah selesai akad beli dan jual, aku pn straight je jalan. Seolah2 laptop 2 akk Ko-Op yg punya
Ptut la ms jln 2 rs lain mcm je. Rupa2nya, ttinggal laptop! 
Rs mcm brtmbh je bilangan uban di kepala bila sedar laptop tiada d genggaman tgnku yg agak halus.
Tipu d situ. Haa! So, aku buat2 rilex & ajak shbat aku ptah blik.
Dlm hati jgn ckp la. Berdoa bsungguh2 tu. Tapi x bernazar la sbb dh bnyk sgt bernazar.
Slalu brg berharga hilang je, bernazar. Ish. Alhamdulillah, dah lunas sgala yg aku nzarkn.
dan syukur jugak sbb laptop djumpai selamat.=)

Kes pelupa aku smkin aktif nmpaknya. Aduyai!
Smlm trtinggal fail kat dpan pjabat HEP. Nsib baik dlm fail 2 tiada rhsia2 sulit. Cehhh.
Tp syg jgak kalau hilang, sbb ada test pad bru bli. 
Dlm keadaan kering kontang mcm ni, 5sen pn dah kira mcm sejuta dah. Kn?
Elaun berkemungkinan bermastautin dlm BSN dlm bulan 2 atau 3. Alhamdulillah. Jgn la msuk bln 4.
Lm sgt 2. 


Jadi, berdasarkan kes2 pelupa di atas, bnyk la boleh disimpulkan ye.
Sila rujuk nombor2 berikut. Hehe:
1) Mungkin aku jadi pelupa ni sbb tertelan semut dlm kauntiti yg bnyk @ mmg stiap kali minum je, semut menerjah msuk ke dlm trachea. Ish!
2) Pastu sbb memandang apa yg x ptut d pandang kot. Eh, yeke. Haha, bleh jadi btul, bleh jadi x butul.
3) Pelupa sbb ada mslah ksihatan kot. Yg ni x pasti la. Makan megi bnyk kot. Memory pn low. Haha
4) Otak pnat kot sbb dulu asik mghafal je. Nak2 nya sejarah. Hafal bagai nk rak. Tp berbaloi. Dpat la A2 dlm SPM. hehe
5) Wallahualam. Mungkin ada sbb musabab lain yg x dpt djlaskn. D hrpkn aku x mghidap apa2 pnykit berbahya. Nauzubillahiminzalik.


Aku tau, msti rmai yg cm aku ni.
Ada jgak geng. Klau sorg2 je, rs mcm ngeri jek.
Ni yg bc blog ni la slh sorgnya. Haha, x la gurau jaa.
Tp, nasihat aku, jgn la kita selesa sgt dgn sikap pelupa ni.
SELESA ke? x pn. ngeeeee.
Ikhtiarkn jln utk tackle mslh kecik yg akn jd besar ni.
Jgn telan smut k=)
Wpun semut2 2 dtakdirkan lemas dlm air kopi o yg kita buat, kita kna la bhati2 jgak.
Jgn biar gula kasar terbiar tnpa ditutup.
Mmg la semut suka. Tp last2 dorg jd pghias minuman kita plak.
2 je la.


BERDOALAH AGAR DIJAUHI DARI:::::::
ALZHEIMER!!!!! 


 

0 keyboard writings:

Post a Comment