Pages

Monday, January 17, 2011

Kalau...

Assalamulaikum w.b.t.

Jangan bohong kalau sy cakap kita semua ni memang sangat rapat dgn kata2 KALAU.
Memang betul pun kita semua selalu guna ayat kalau ni. X percaya? Rajin2 kan diri utk percaya ye.
Jom kita survey sikit ayat yg biasa org cakap menggunakan ayat kalau.

Kalau la dulu aku belajar btul2, msti SPM dpt 21 A. wee
Kalau aku dpt laptop free, aku blanja ko Abu.
Kalau aku dpt tackle adik manis 2, aku buat knduri doa selamat tau. Ni nazar ni, jaga2.
Kalau la dulu aku ikut cakap mak, x de la jadi mcm ni kan?
Kalau aku jutawan, aku nak beli semua bnda. Simpan sikit dkat bank.
Kalau aku jadi dia kan best.
Kalau aku ni doraemon, aku seluk je apa aku nak dlm poket doraemon 2.
Kalau aku dah kawin nnti, nk anak 2 je, xnk ramai2. kikiki
Kalau aku jadi pak cik cafe, aku msk bnyk2, rmai sikit student dtg beli.
Kalau aku x msuk klas kang, korg cover2 la ek. Hohohoh 
Kalau aku dah kerja nnti, nak bagi duit kat mak bapak. Xyah diorg susah2 cri duit.
Kalau aku meninggal ko sedih tak?
Kalau lecturer tanya knapa kita lmbat nk ckp apa wei?
Kalau ko jatuh longkang, ko nangis x?
Kalau dah jodoh aku dgn dia, nk buat cmne. Redho je la.
Kalau la boleh putar blik masa kn best.
Kalau amik je point ni sejibik2 dlm internet x bleh ke? -x bleh, plagiat 2.
Kalau ko g pasar mlm nnti nk order bleh? -Bleh saja bah.
 
Yg kat atas ni hnya sebahagian je yg slalu kita ckap guna ayat Kalau.
Banyak lagi klau nak list kan. Btul x? 
Hehe.
memang bnyak la kalau dlm hidup ni.
Apa2 pun, sesetngah hal memang kita kna redho pun. Tkdir Allah kn.
Cth: Kalau la aku ni budak genius 2, x yah bc buku pun xpe.
yg ni mmg x bleh nk kalau2. Sbb mnusia dlahirkn berbeza thap pemikirannya.
berbeza jugak dr segi kebolehan. Kalau memang kita x pndai mnjahit, x bleh nk buat apa la.
Tapi kita boleh berusaha. Kan, kan?
 
 
 
 kucing ni malas nak mndi you....
 




bayang kan kalau kita sekarang.... anda bayang kan......
 
 
so, konklusinya, kita semua memang x lepas dr mengucapkn perkataan kalau.
KALAU, KALAU, KALAU!
 
 
LIVE HOW YOU LIVE UR LIFE DEAR!   
 
 
 
 
 
             

       
   

0 keyboard writings:

Post a Comment