Pages

Monday, July 11, 2011

seandainya dot dot dot

Assalamualaikum w.b.t.

Seandainya? Ceh, ceh, ceh. Skema je bunyi nya kan. Hakikatnya, ini lah yang semua orang pun duk alami juga. Tapi realitinya, takde lah orang cakap "seandainya", tapi ramai yang cakap "kan best kalau aku macam ni, macam tu. macam-macam, dot, dot, dot". Kan, kan? Haih, sebenarnya saya pun macam tu jugak lah. Tak boleh lari dari kenyataan tu. Ho ho hoh.

Selalu jugak, bila rasa tidak bahagia, saya akan berkata-"kan best kalau aku adalah orang lain". Sangat tidak bersyukur ye. Hm, hm, hm. Apa yang saya/awak tak tahu ialah:

-orang lain mungkin nampak bahagia di luar, tapi siapa tahu apa yang berselubung dalam dirinya?
-orang lain mungkin nampak kaya, tapi dia kurang kaya dari sesetengah hal.
-orang lain mungkin nampak ceria, tapi tahu kah anda kesedihan dalam hatinya?
-orang lain mungkin nampak peramah, dan disegani ramai pihak, tapi tahu kah anda seandainya orang lain itu berselindung di sebalik muslihat nya tersendiri?

Jadi, bertapak lah di bumi yang nyata ye saya. Ini adalah refleksi kepada diri saya. Tapi, ada 1 hal yang kita boleh buat. Jadi kan orang yang dijadikan target itu sebagai catalyst untuk memajukan diri sendiri. Sekiranya orang itu sentiasa memegang status pelajar 4 rata, tak salah kan nak tiru/ ikut cara dia menggenggam kejayaan itu? 



0 keyboard writings:

Post a Comment