Pages

Thursday, June 28, 2012

Melukis?

Assalamualaikum :-)

Subjek SDP (Seni Dalam Pendidikan) hari ni, kami belajar teknik campuran warna asas atau pun disebut jugak sebagai warna primer. Apa warna primer tu ek? Of course la warna merah, biru dan kuning. Ni mesti semua orang tau kan? Bila campur warna primer ni, akan jadi la warna sekunder. Lepas tu nak buat warna tertier, campur pulak warna primer dengan warna sekunder tadi. Pening jugak mula-mula tu. Nak tercabut kepala rasa. ==""

Lepas dah tau macam mana nak campur warna-warna ni, lecturer pun suruh lukis apa-apa objek yang boleh diwarnakan dengan warna-warna ni. Puas la fikir punya fikir, pastu ni jela yang saya dapat lukis. ~_~


ni dia 2 ekor ulat beluncas. =D
kelakar pulak rasa. 
sampai je time nak campur warna biru dengan merah, tak jadi lah pulak.
sebab dah nak habis kelas, hantar je la. ==''.
dalam ulat beluncas ni ada warna sejuk dan warna panas. =)


Kalau ikutkan, saya suka melukis, tapi kalau ada contoh la. hehe. Kalau tak, memang fail la lukisan tu. Meh tengok beberapa hasil lukisan saya yang tak seberapa ni. Semua lukisan ni dibuat waktu boring-boring dulu. >_<


spongebob. of course la tengok contoh original kan.
>_< hik. yang ni khas untuk adik saya yang waktu tu cuti sekolah.
so, diorang ada la benda nak buat kan, dari duk tengok tv je. =)


doraemon. yang ni pun senang nak lukis.
kalau ada contoh la. >_<


shin chan pulak. 


yang ni tahun lepas punya lukisan.
budak-budak sikit, biasa la. saya tak reti sangat melukis ni. @_@


yang ni lukisan feveret saya. hehe.
masuk lif tutup sendiri pulak. =p
lukisan ni saya lukis waktu tunggu lecturer. bosan punya pasal kan.


doodle macam ni saya paling suka buat.
sebab senang dan tak payah guna pemadam sangat. =)


Bila belajar subjek SDP ni, baru la rasa susahnya nak melukis ni. ==". Katanya - cikgu sangat sinonim dengan lukisan. Hmm, yela tu. Huk, huk. Lukis ayam pun tak jadi. (-..-)


drawing-just dancing on paper ==?


Do you like drawing? =)

16 keyboard writings:

Mel Redzuan said...

cpatnya update blog~comel Caterpillar anda!

pemerhatiSejati said...

ni update mlm tadi. haha. tenkiu2! dlm gmbr je cntik. >_<

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

wahhhhh pandainya melukis.. ;)

pemerhatiSejati said...

MD: ni sebab tengok sample. hik >_< klau x, konfem x mnjadi! thanks MD=))

masyiFadz said...

follow sini...lawa lukisn..

pemerhatiSejati said...

tenkiu masyi =) nnti t-ka pegi blog masyi yep ^^

Auni Nasyieha said...

comel lukisan .. dtg sini .. hehe jom baca entry sedih kita :(

pemerhatiSejati said...

tenkiu auni ^^ nnti t-ka dtg blog auni k=) jgn sedih2 ;)

Cik Eyra said...

pndainya lukis... :)

pemerhatiSejati said...

tenkiu cik eyra=)

Outbound training malang said...

kunjungan gan .,.
saat kau kehilangan arah ingatlah masih ada yang menolong mu
dan tetap berdoa mengharap untuk menemukan jalanmu.,.
di tunggu kunjungan balik.na gan.,.

pemerhatiSejati said...

terima kasih ya outbound atas kunjungan nya =) t-ka akn ke blog outbound nnti ya ^^

miz ruha said...

lawa t-ka lukis,,

pemerhatiSejati said...

tq miz ruha =) lukisan biasa je ^^,

NOSFERATU said...

sumpah ske idea ko gan ulat beluncas 2

pemerhatiSejati said...

haha, yeke. tenkiu2. idea last minit. =D

Post a Comment