Pages

Tuesday, October 2, 2012

Marah tu mudah kan?

Assalamualaikum and a very pleasant day to all =)

Just a short entry about 'ANGRY'. Orang yang mudah marah, mungkin mudah juga dikuasai syaitan kan?
Mungkin sudah terbiasa marah, jadi tabiat tu tak lepas dari diri.

Saya, marah kalau betul-betul perlu marah. Dan saya sangat susah menunjukkan kemarahan.
Paling koman pun, as a sign of angry, i would either cry or the best thing that i can do is,,, stop smiling to the person i mad at. Huu. That's fact. Saya suka senyum sebenarnya, tapi bila someone makes me angry, yeah.. i prefer not to smile to he/she. okay, sorry if i have ever done that to any of you i know. Dan, kadang-kadang jugak, sebab marah punya pasal, bercakap 2 3 patah je dengan orang tu. Teruknya saya ==",


How to express our emotions??? it has been a long thought. Yeah, but still couldn't find the answer.


Problem yang saya alami sekarang ialah, susah nak tunjukkan perasaan. pendam, pendam. Pastu perap buat jeruk. memang merana la benak ni. Rasa cam nak jerit je, tapi tak boleh. Nanti ganggu ketenteraman pulak kan.


1st, bila orang tak terima our thoughts. Ish, i'm just giving my opinions. Ok. kalau kita betul pun, takde sape percaya. Susah nya,,,,


2nd, when we talk very well mannered, then people replied in angry. Dengan dengus-dengus pulak tu.
Sedihnya, terasa yang teramat. kita tanya elok elok, jawab asyik nak marah je. i have feelings too...
i'm not a robot, not a doll, not anything je la. cakap la elok-elok, kata kawan. =( terasa...... sangat.
tapi apa nak buat, bila kita selalu berdiam diri, people just do anything they like.

tu la, marah tu mudah kan? sampai kawan pun kena marah. tapi tolong, jangan sebab sifat pemarah kita, persahabatan jadi renggang. mungkin saya bertanya tak kena tempat, time situasi yang tak kena. tapi, saya tanya elok-elok, bukan tengking-tengking ke apa. kan?


tapi takpe la. Allah tu sangat indah percaturanNya. dulu saya takde kawan nak mengadu masalah-masalah yang agak top secret. sekarang Allah dah hantar seseorang untuk dengar masalah tu. hehe.


rasa macam ringan sikit sekarang. i can count on you friend sebab i know you can keep secret. pastu tak pernah marah pulak tu  ^^,
ok, ok, ok. you are not alone ika =)))

so in this blog, as a medium to express my feelings, i would like to say a million of thanks to sha for being able to lend her ears to listen to my story mory of my life. Serabut sikit hidup ini, tapi thanks for being understanding. nasihat-nasihat berguna untuk hidup ini. cewah.


tu je la. THANK YOU =)))



0 keyboard writings:

Post a Comment