Pages

Wednesday, May 8, 2013

Oh adik-adik ku. Hee

Assalamualaikum w.b.t semua....

Dalam kesibukan nak exam, aku masih ada masa lagi nak tulis something kat sini ye. Hmm. Takpe. Sebab dah lama tak menulis. Rindu nak menulis kat sini.

Kali ni nak tulis pasal adik-adik aku yang sekarang dah semakin membesar. Yang paling kecik pun dajah 5 la. Yang still bersekolah sekarang tingkatan 1 sorang, lagi satu tu tingkatan 2. Semua baru nak mengenal dunia. Gaduh ngan kawan la, gaduh sesama sendiri la.... Haha. Suka kat orang la. Hadoii. Itu lah remaja kan. Suka duka ada belaka...

Petang tadi aku check akaun bank rakyat. Dan alhamdulillah. Ada hamba Allah masukkan duit. Aku pun tak tahu sape. Yang penting, duit tu bukan untuk aku, untuk adik-adik aku la of course. Alhamdulillah. Boleh la nanti beli apa-apa untuk diorang. Semoga murah rezeki orang tu kan? =')

Teringat aku masa ayah masih hidup dulu. Ada je benda ayah beli untuk adik-adik aku. Beli bantal yang fluffy sorang satu, beli jam sorang satu, beli kasut sorang sepasang, beli baju raya macam mak datin, beli macam-macam la untuk adik-adik aku tu. Hmm, tapi sekarang tak boleh macam tu dah. Ayah dah takde, kita kena bersyukur apa yang ada, ok? Memang sekarang susah sikit, tapi insyaAllah, susah-susah dulu, senang-senang kemudian kan? Kita semua rindukan ayah. Sebab ayah penyayang sangat. =') Haa, mula la akak korang nak meleleh air mata nih. Hmmmm.

Lagi satu, ayah aku dulu suka bawak adik-adik aku pergi berjalan. Sekarang tak boleh macam tu dah tau. Kita kena belajar rajin-rajin ok? Kena ingat la jasa ayah.

Yang aku tau sekarang, aku kena majukan diri aku sebab ayah dah takde nak bagi kata-kata semangat, support kat aku. Aku kena jaga adik-adik aku macam yang ayah buat selalu. Sebab ayah tak suka tengok anak-anak dia susah. Kalau boleh semua dia nak tunaikan. =')

Kat sini, aku bukan nak berjanji, tapi selagi Allah panjangkan umur aku, aku akan jaga adik-adik aku. InsyaAllah. Korang doakan aku berjaya ok? Semoga adik-adik aku berjaya dunia akhirat. Eh, aku lupa nak cakap, aku ada mak yang selalu doakan aku. Alhamdulillah. ^___^ Kita haruslah kuat!

0 keyboard writings:

Post a Comment