Pages

Saturday, June 29, 2013

About chipsmore and sem 6

Assalamualaikum and hye.

Chipsmore. 


Kau ni chispmore, kejap ada, kejap takde. 
Kenapa chispmore, kenapa?

Aku suka makan chipsmore. Sedapp. Tapi tak suka orang yang macam chipsmore. Kejap ada, kejap takde. Kejap hilang (lama pulak tu), kejap muncul (eh, tetibe??). Boleh tak chipsmore bagitau saya kenapa chispmore buat macam tu? Haiiih, chipsmore, chipsmore. 


mungkin lepas ni aku akan stick dengan new stand aku 
-Sorry, no more chipsmore in my life-
Pergh.

Emm, tetibe teringat pulak aku kat sorang adik aku ni. Dia selalu jugak menyamakan rupa aku dengan chipsmore. Heh, tak paham akak dik.

Adik aku: Eeee, muka ko ni macam chipsmore la. Geram nak cubit-cubit.
Aku: Eh, apsal pulak chipsmore?? 

Mungkin sebab aku c.u.t.e? Eh, sori terperasan pulak. huahuuahua. Jangan mare ok.
Hmm, tu je pasal chipsmore. I don't like chipsmore.....! Err

Semester 6. Waw.

Tak sangka, tup tup, dah sem 6 dah aku dan kawan-kawan aku. Huhu. Dulu kemain lagi la nak habis cepat. Sekarang ni, tinggal tahun depan je nak habiskan studies dekat terengganu ni. Lama tu jadi perantau kat negeri pesisir pantai ni. Almost 5 years and a half now. T__T

Banyak benda baru tak baru jugak la sem 6 ni. Antaranya:...........

1) 3 hours lecture..... -like, seriously???-

Serious, bang. Serious sangat. T___T Uhuk, uhuk, uhuk. This 3 hours thing legible for the courses that we take for this semester. Aiyoo, 3 jam tu lama tu. Especially waktu sains, when the venue is so happen at the physic lab. Dengan kerusi yang takde tempat nak sandar-sandar. Kerusi yang tiga kaki tu. Imagine.... You have to sit on that chair for 3 hours. Aduss. Mau bengkok pinggang. Tapi demi ilmu yang mantap, kami redho... Huhuhu. 

To be honest, aku takde la mengantuk pun waktu lecture tu sume. Menguap 3 4 kali tu ada la jugak. But that doesn't mean that i'm feeling sleepy keh. No....

Ni ada testimoni sikit tentang perasaan comrades ketika menghadapi 3 hours lecture.

perasaan bahagia apabila mendapat 10 mins break. Yabedabeduuu.
-Can you see that chair? The one that we gossiped about just now. Yewheww-


suka hati dan gembira. Hehehehe.


muka -i cannot go anymore-
i wanna eat.
xoxo


ini. err. muka belas kasihan.
hehe, jangan mare leah...
roomate aku pulak muka -i berbangga dapat belajar 3 jam y'olls-
hihihihi (gelak manja)


kami mampu bertahan selama 3 jam! yeehaa...


muka mintak dicubit.
huahahaha, ni sedap kena cubit ni.
jangan mare...


i gembira sangattt kelas 3 jam.
yay... (buuuu)

Intihanya (zaman kegemilangan bm telah berlalu), semua testimoni berada pada level memuaskan semasa lecture 3 jam berlangsung. Luckily, nobody fainted.

2) More books for this sem and for the future Master program (insyaAllah, insyaAllah. Aminn)

Dulu author famous yang kami duk sebut, Chitravelu, takpun Nesamalar (sama je). Tu je yang i boleh petik. Tak pun mok soon sang (betul tak ejaan ni? huu). Sekarang ni....... haaa, amik kau. Orang penting sem 6---->

Brown.

nama penuh : H. Douglas Brown.
Habis la en Brown, terbatuk-batuk dia sebab kami duk sebut nama dia je sem 6.
Brown said that, bla....bla...bla...

We also need to buy textbooks. Tapi darjah 2 dan 3 je la sebab KSSR kan. Alhamdulillah, nanti takyah dah nak pinjam dekat cikgu lain, sebab dah ada my own textbook. Yay! (excited bebenor)

And there are more books to come which make it all together Rm 200 ++ if im not mistaken. Elaun, cepat la masuk nakk. Mak perlukan kamu sekarang. huhuhuhu. T____T

A question there.. Kenapa buku-buku brown ni cover page dia pintu? Colour buku je lain. Anyone to give their interpretation of tha? Renuka? Any answer to that? Hahahaha.

3) We do experienced HAZE.


lihat lah.
itu bukan kabus. dan waktu ni bukan pagi.
dah afternoon pun in fact.
tebal kan?
uhuk, uhuk. terbatuk tau. hmm.

sangat tebal jerebu waktu ni.

Alhamdulillah, sekarang fenomena jerebu ni dah kurang sikit. Tapi tempat lain tak tau la pulak macam mana.

4) My next school for practicum.

So kali ni 2 bulan praktikum. Dugaan sikit ialah kali ni time bulan puasa. Semoga diberi kekuatan dan kegagahan untuk menghadapi pelbagai kerenah murid-murid. Amin.


ini dia...
SK Pengkalan Berangan, Marang.
Doakan semua lancar ok?
Kali ni berempat. Lagi sorang takde dalam gambar.

Dulu pun berempat, cuma kali ni semua Teslians. Hehe. Alhamdulillah. Senang la kita nak berdiskusi, ye dak?


Itu je untuk post kali ni. Please, pray for me, especially for the practicum thing. I need motivation. Semoga dapat bangkit dari kekecewaan lepas. Semoga kali ni lebih bermakna. =')

Assalam!


0 keyboard writings:

Post a Comment